Matser coaching en training

maakt complexe vragen concreet

de vraag achter de vraag

samen op zoek naar jouw uitdagingen

Vaak zit er veel in jouw hoofd of er speelt veel in een groep of organisatie. De kunst is om dat concreet te krijgen. We gaan samen op zoek naar de ontwikkelbehoeften. Wat wil je kunnen? Waar wil je vanaf? Wat is de stip aan de horizon en hoe kom je daar? Wat staat je in de weg om dat te bereiken en hoe gaan we ervoor zorgen dat je de hindernis neemt om daar te komen. We gaan op zoek naar de vraag achter de vraag. Dit doen we net zo lang tot we tot de kern zijn gekomen en we van een abstract verhaal een concreet beeld hebben. Hier gaan we mee aan de slag.

We maken complexe vragen concreet

Eigenaarschap is een van de pijlers om van een ontwikkelproces een succes te maken. Tijdens mijn werk als coach en trainer heb ik een uitgebreide gereedschapskist gevuld met mijn ervaring en allerlei praktische tools waar ik bijna oneindig uit kan putten. Altijd om jouw vragen en uitdagingen zo concreet mogelijk om te zetten in actie, hoe complex het vraagstuk soms ook lijkt. Natuurlijk werken we er samen naar toe dat je er zelfstandig mee verder kunt. Je bent tenslotte zelf eigenaar van jouw ontwikkeling.

“Talent is zin hebben iets te doen”

jacques brel

NLP

NeurolinGuistisch Programmeren

“NLP staat voor ‘Neurolinguistisch Programmeren’. Het is een oplossingsgerichte, eclectische methode die helpt om de wisselwerking tussen gedachten, gevoelens, overtuigingen en gedragingen te herkennen en te veranderen”.

Dit is een fraaie definitie, maar nu even concreet. Ik zet NLP-technieken in om jou op een zo praktisch mogelijke manier anders te laten kijken naar zaken die je tegenhouden om die volgende stap te zetten. Om vervolgens die stap natuurlijk ook echt te gaan zetten.

TTSI

Assessments / gedragsanalyse op gedrag (DiSC) en drijfveren

Met DISC Gedragsanalyse van TTSI meet ik op welke manier je omgaat met uitdagingen, mensen, veranderingen en procedures. Aan de hand van de DISC-scores brengen we jouw unieke gedragsstijl in kaart. Elke gedragsstijl kent zijn eigen kwaliteiten en valkuilen. Met behulp de gedragsanalyse maken we jouw kwaliteiten en valkuilen zichtbaar en bespreekbaar. Dit levert waardevolle informatie op voor medewerkers, teams en organisaties.

Met de gedragsanalyse kun je onder andere:

  • effectief leren communiceren in de werkomgeving.
  • bijdragen aan de verbetering van teamprestaties.
  • individuele medewerkers helpen in hun ontwikkeling middels zelfinzicht.
  • managers ondersteunen in het coachen van hun team of afdeling.

Drijfveren

Waarom doe je de dingen die je doet? Wat bepaalt in welke situaties jij in actie komt en waarom? Waar kom jij je bed voor uit? Waar knap je op af? Welke prikkels heb je nodig om plezier en voldoening uit je werk te halen? Welke werkcultuur ligt je het beste?

Het antwoord op deze vragen ligt in voor een belangrijk deel in jouw innerlijke motivatoren, ook wel Drijfveren of Driving Forces genoemd. Ze bepalen in belangrijke mate hoe we de wereld om ons heen ervaren en wat we waarderen of afkeuren. Inzicht in en begrip voor wat iemand drijft, levert belangrijke informatie op. Hoe meer de passies, voorkeuren en interesses worden gebruikt en gestimuleerd in de werkomgeving, des te groter de kans dat we uit onszelf de stappen zullen zetten om (top)prestaties te leveren.

Met een drijfverenanalyse kun je onder andere:

  • bijdragen aan het werkplezier van je medewerkers.
  • meer betrokkenheid bij het werk creëren door de juiste stimulans te geven.
  • het potentieel van medewerkers ontwikkelen.
  • managers helpen bij het intrinsiek motiveren van medewerkers.
  • bijdragen aan een cultuur van respect in de werkomgeving.

jim Morrison

"Keep your eyes on the road, your hands upon the wheel"

EQ-analyse

Emotioneel quotiënt

Jouw EQ bepaalt in hoeverre je in staat bent om je eigen emoties (en die van anderen) aan te voelen, te begrijpen, te verwerken en te reguleren. Aandacht voor EQ binnen jouw organisatie leidt tot meer betrokkenheid en tevredenheid bij medewerkers, beter leiderschap en klanten die zich serieus genomen voelen.

Met een EQ-analyse kun je onder andere:

  • medewerkers ondersteunen in hun emotionele ontwikkeling en groei.
  • persoonlijke effectiviteit vergroten door 1-op-1 of teamcoaching.
  • de kwaliteit van leiderschap verbeteren of borgen.
  • de samenwerking tussen mensen bevorderen.
  • verzuim en conflicten op de werkvloer terugdringen.